UIT DE KERKENRAAD UIT DE KERKENRAAD
Beste mensen,
Namens de kerkenraad schrijf ik u het volgende:
Het moment van schrijven is maandag 18 maart en we zijn in de lijdenstijd.
Volgende week is het de stille week en dan wordt u weer van harte uitgenodigd om de vesperdiensten samen te vieren.
Maak ik meteen gebruik van dit moment om een ieder te bedanken die heeft meegewerkt aan de voorbereiding een taak die op de achtergrond plaats vind maar erg belangrijk is.  De stille week maar toch een week vol activiteiten op weg naar Pasen.
Verder even bij u in herinnering brengen dat er op zondag 14 april een themadienst zal worden gehouden rond het thema: Geloof, Hoop, Liefde en wijsheid. De dienst zal worden gehouden in de Martinus kerk in Tzummarum en is voorbereid door gemeenteleden uit de vier oud Barradeel dorpen.
Zondag 5 mei, de slotzondag, heeft een speciaal tintje. We nodigen u uit om samen te komen en eerst koffie te drinken, dan samen de dienst te vieren en dan is er een activiteit om langs de landerijen te gaan die eigendom zijn van de kerkgemeente en die worden verpacht zodat van de opbrengst weer dingen voor kerk en gemeente kunnen worden betaald. Het is een rondje dat op de fiets goed te doen is dus pomp de banden alvast goed op.
Zo sprekend over de slotzondag realiseer ik mij dat het ongemerkt toch snel gaat en dat we dan alweer naar het einde van de winter activiteiten gaan.
Dan nog even kort iets over het invullen van de vacature kerkelijk werker(ster). We hebben eerst rond gevraagd in wat ik noem de binnenring dus zijn er namen bekend van mensen die we kunnen vragen, zo proberen we het gesprek aan te gaan om de open plaats in te vullen.   Mocht dat niet slagen dan zullen we ons beraden wat verder goed is om te doen. Op de achter grond zijn we dus bezig om de vacature in te vullen.
Zo bent u weer een beetje bijgepraat en namens de kerkenraad wens ik u alvast  Gezegende paasdagen en een hartelijke groet.
Jitse Kuiken.

Wie zijn wij? Wie zijn wij?

In het beleidsplan staat het zo:

De gemeente wil een levende en gastvrije gemeente zijn.

Centraal staat de grote liefde van God, zijn zoon Jezus Christus, de gekruisigde en opgestane Heer en de gaven van de Geest. Onze relatie met Jezus is de basis van ons bestaan. De Bijbel is ons gemeenschappelijk richtsnoer.

Om dit christelijk leven tot ontwikkeling te laten komen zijn wij bereid om ons persoonlijk en samen te oefenen in betrokkenheid bij de Heer, bij elkaar als zijn gemeente en bij het werk in en voor onze wereld.

De gemeente wil een gemeenschap zijn die openstaat voor iedereen, met open oog voor de nood dichtbij en veraf. Een plek van gastvrijheid langs de wegen van een mensenleven, een pleisterplaats voor onderweg. Gemeenteleden zijn er bij elkaar te gast en kunnen hun levensverhaal kwijt.