POSTZEGELS EN KAARTEN

Inzamelingsactie voor Kerk in Actie Waarom weggooien wat nog van waarde is?
Heb je oude mobieltjes, lege cartridges of oude ansichtkaarten en postzegels?
Zamel ze in voor het werk van Kerk in Actie. Daarmee kunnen we samen nog meer mensen in de wereld een mooie toekomst geven. Postzegels, ansicht- en geboortekaarten  Je kunt postzegels en ansicht- en geboortekaarten sparen voor het zendingswerk van Kerk in Actie en de GZB (Gereformeerde Zendingsbond).

Vrijwilligers sorteren de postzegels en ansichtkaarten met veel zorg, kennis en aandacht.
Vervolgens verhandelen ze de postzegels via verkoopadressen in Nederland en nationale en internationale beurzen.

De ansicht- en geboortekaarten verkopen ze aan verzamelaars op beurzen en bieden ze te koop aan via websites als Marktplaats. NB. Een ansichtkaart is een enkele kaart met aan de ene kant een afbeelding en aan de achterzijde ruimte voor adres en postzegel. Dit zijn verhandelbare kaarten, ongeacht de afbeelding. (Bijna) alle dubbele kaarten en enkele kaarten die in een envelop verzonden worden, zijn oud papier.

Momenteel is er nog wel handel in dubbele kaarten van Anton Pieck, Voor het Kind en Stichting Kinderpostzegels.

Oude mobieltjes, cartridges en toners Veel oude mobieltjes liggen ongebruikt in de kast, terwijl ze geld waard zijn.
Lege toners en cartridges kunnen opnieuw gevuld worden. Via het inzamelprogramma van het bedrijf Eeko, ontvangt Kerk in Actie voor veel ingeleverde telefoons of cartridges een vergoeding. Je kunt een speciale inzamelbox voor in je kerk afhalen bij het regionaal Kerk in Actie inleverpunt. Ben jij een inleverpunt? Dan kun je via dit formulier een inzamelbox aanvragen en aangeven dat Eeko de mobieltjes en cartridges bij je op kan halen.

Voor iedere lege cartridge krijgen we 15 cent, voor iedere bruikbare smartphone 5 euro, onbruikbare smartphones en alle andere mobiele telefoons leveren 50 cent op.
Buitenlands en oud Nederlands geld sparen
Je kunt buitenlands geld en al het oude Nederlandse munt- en briefgeld sparen voor Kerk in Actie. We verkopen die aan banken, handelaars en verzamelaars. Waar kun je inleveren? In de meeste gevallen lopen deze acties via plaatselijke kerken.

Je kunt postzegels, kaarten, oude mobieltjes en cartridges inleveren bij kerken, die meedoen aan deze actie. Maar je kunt ze ook inleveren bij Kerk in Actie in Utrecht of bij één van de regionale Kerk in Actie inleverpunten (zie onder downloads).

Wat levert het op? In 2022 was de opbrengst € 31.393,88 (€ 27.619,68 via postzegels en kaarten en € 3.774,20 via cartridges en mobieltjes).  18.691 via postzegels en ansichtkaarten, € 5.824,90 via mobieltjes en cartridges en nog € 110 via oud muntgeld). Met de opbrengt kunnen Kerk in Actie en de GZB weer veel mensen ondersteunen. Hartelijk dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen.